As promised girls.. here are the vintagey plates I scoured during my recent holiday trip down south..
I went to this old Apek's shop ~ my fave jaunt whenever I was downsouth and found this three lovely oval plates in two sizes.. two are of the same size ~ small size and one in medium size..
at first I was not so interested to buy these plates as I don't really have much of this flower/pattern.. but since the price were so darn cheap.. I took all of them home.. hehehe..
then I walked to another row of shops and found this teapot of the same flower for RM5 (less than a buck).. isn't that cheap or what? and I grabed it fast before the Apek change his mind.. hehehe..
I can't remember where I got the rounded plate but that plate was one of the earliest plate I got for this flower..
welp, hope you enjoy the photos..


last but not least is the one and only teacup I got from who else Sis Tasha.. :-) Thanks sis! so girls.. thats about it.. just a small collection.. that I collect as and when I found it.. hehehehe..
at first I was not so interested to buy these plates as I don't really have much of this flower/pattern.. but since the price were so darn cheap.. I took all of them home.. hehehe..
Adieu!
xoxo
xoxo
9 comments:
Salam Fitty,
Another collection yang memikat mata dan hati kak gee. I have this collection. Love your platters. I just got one which i bought from tasha. Recently, I found 2 saucers. Jadi 2 cawan akak tu dah adelah piringnye. Kalau kita gi hunting sendiri...kadang memang berbaloi. Untung betul fitty, dpt teko tu dgn harga yang terlalu murah. Rase cam nak wat sequellah....
Hi Fitty,
seronok akak tengok blog fitty yg cantik ni...boleh tahu Fitty gi hunting kat south tu kat mana ya? teringin jugak nak gi hunting macam you all semua, tapi selalu bz aje...
kalau tahu tempat nya senang..terus tuju aje...
kakAzzah
waa fitty, bila da himpun skali ngan adik bradik lain nampak cun plak. Cantik2 & merbeles
salam fitty...teko tu akak ada jugak, from my MIL's kitchen..hehe..itu je..tak sabar nak balik sana hunting kat kedai apek..hopefully masih ada saki baki utk akak...
Hi Fitty,
how lucky of me to discover your blog. We seem to have so many things in common as I deeply love roses (despite the fact that I do not have a garden but grow small-size roses on my tiny flower pot rack) and china with rose decor.
I too love vintage, shabby and chic items and home decor...
I adore your pics as I'm also collecting floral-patterned china, but nothing that could really compete with yours. How charming, enchanting, romantic...
I'll be delighted if you'll come and visit my blog. You'll find it at http://www.ritashabbychicrose.blogspot.com/
I'll be happy to meet you there.
And, BTW a sweet rosey comment will be greatly appreciated!
Blessings
rita
salam kak fitty..teko tu saya ada, tapi bunga dia macam terbalik lahh...baru2 ni saya dpt chinese tea cup (mcm acuan kuih lompang) bunga sama, tapi 2 biji saja....Oval platter tu lawa..
Miss Fitty those plates are beautiful!
Thank you for joining my give away and for following my blog!
Hugz,
Dolly
salam kak azie..
syabas2 bete..hehe..
wahhh cun ler teko tu akak..cam bunga saya tu tapi lain skit susunan bunga dia kan..cantik platter tu akak..kalau ada lagi belikan utk saya yea..tu pun bila akak balik johor lagi.. ;)
salam kak gee..
hehehe terima kasih.. koleksi kali ni.. saya tak ada bnyk.. ni je yg ada.. kak gee cepat lah buat sequel entry.. hehehehe..
salam kak azzah..
saya beli ni kat kedai apek di Muar.. di kg saya.. saya ni terjah je memana kedai apek yg jual brg2 dapur.. hehehe.. kira nasib saya lah juga dpt piring2 ni..
kak aj salam,
bila dah satu group mmg nampak cantek.. hehehehehe.. tapi group yg ni saya tak tau mana nak letaknya.. hehhe.. lepas buat tayangan perdana.. piring2 & teko dok dlm laci.. hehehehe
salam kak azah.. hehehehe kak cepat lah balik sini.. ada bnyk tempat yg menanti kakak utk di terjah.. hehehehe.. insya-allah ada lah rezeki kakak.. no worries..
CMG salam.. oval plates saya panggei.. kalu platter besar lah sgt.. ni tak lah besar mana pun.. omputih selalu panggei sweet meats plate.. wah untung CMG dpt 2 cawan ni.. walaupun kecik.. payah nak dpt tu.. hehehe
yattt.. insya allah kalau kak balik muar and kalau ada lagi.. ni pun kak dpt ada 3 je.. memula tu mmg tak mo ambil.. but malas nak pk2.. ambil je lah... hehehe..
Hi Rita
Thanks for stopping by and left such nice comment.. I also visited your blog recently and gosh.. your blog is yummy.. so many beautiful photos and you seems to have lots of my fave pretties!..
Hope we could always visit each other again..
have a nice day everyone!
Post a Comment